A+ R A-

Topvrouwen in RvC van Coöperatie Eredivisie Vrouwenvoetbal

Nicole Edelenbos, Jacqueline Smit, Barbara Barend en Maureen Schlejen-Peeters (vlnr, Maureen ontbreekt) zijn de topvrouwen die de Raad van Commissarissen van de onlangs opgerichte Coöperatie Eredivisie Vrouwenvoetbal (CEV) gaan versterken. De oprichting van de CEV is een gezamenlijk initiatief van de Eredivisie Vrouwen clubs en de KNVB om kwalitatief een belangrijke stap voorwaarts te zetten met de Eredivisie Vrouwen.

De nieuwe CEV gaat de gezamenlijke sportieve en commerciële belangen van de clubs behartigen. Op die manier wil de CEV een echt topsport-klimaat creëren voor alle vrouwen die uitkomen in de Eredivisie Vrouwen. We geloven in onze Eredivisie Vrouwen missie en zien ons gesterkt door de overweldigende hoeveelheid Oranjefans die het komende Women’s Euro willen bezoeken en de daaraan gekoppelde grote aandacht in de media voor de OranjeLeeuwinnen.


Veranderd positiever imago Vrouwenvoetbal vergroot kans op succes
“Vrouwenvoetbal aan de top is topsport met een eigen karakter. Onze speelsters in de Eredivisie spelen aantrekkelijk voetbal en staan ontwapenend dicht bij hun fans. Die combinatie schept kansen die wij met de CEV willen benutten. Daarbij slaan we samen met de KNVB een nieuwe weg in om de gehele vrouwenlinie beter te vertegenwoordigen en te gaan organiseren met meer rendement vanuit en voor de deelnemende clubs,” zegt Nicole Edelenbos als voorzitter van de RvC. “Met deze vier namen maken we het RvC-team compleet naast RvC lid Rob Reijenga. Ze zijn toppers binnen hun eigen vakgebied, die niet alleen van voetbal houden maar ook hun mannetje staan als het gaat om de vrouwenzaak. Samen gaan we met veel plezier aan de slag om de CEV directie en de clubs te ondersteunen,” vult Nicole enthousiast aan.

Mogelijke naamgevend partner voor de Eredivisie Vrouwen competitie
De Women’s EURO legacy voor het vrouwenvoetbal vertaalt naar de Eredivisie Vrouwen levert logischerwijs meer interesse op vanuit fans, media en sponsors/partners. Een eigenlijk nog onontgonnen gebied voor merken die landelijk hun naam verbinden aan het vrouwenvoetbal. “Op landelijk niveau denken we daarom bijvoorbeeld aan het binden van een naamgevend partner die ook écht waarde kan toevoegen aan de Eredivisie Vrouwencompetitie en samen met ons dit positieve verhaal wil laten zien en vertellen aan de fans. Daarvoor ontwikkelen we nu een eigen digitaal mobiel platform waarmee we de speelsters in staat stellen om via “social” de interactie met de fans te versterken. Dit geeft nieuwe mogelijkheden voor merken om relevant in te haken en het vrouwenvoetbal als topsport en de Eredivisie clubs verder te helpen” zegt Frank Kolsteeg, Commercieel Marketing Directeur van de CEV die samen met Paul ten Hag de directie vormt.

KNVB omarmt juiste moment van positieve impuls aan Eredivisie Vrouwen
“Met de benoeming van de RvC tonen topvrouwen uit de sport, het bedrijfsleven en media hun toewijding aan de ontwikkeling van de top van het vrouwenvoetbal. Nu is het moment dat er een slag geslagen kan worden om de Eredivisie Vrouwen nog aantrekkelijker en sterker te maken” aldus Minke Booij, manager Vrouwenvoetbal KNVB.

Bron: KNVB